23 martie 2008

Herculane 2008, borna 300

M-am relaxat o saptamana la Herculane. Baile afara in apa fierbinte si sariturile intr-o Cerna foarte rece se pare ca mi-au facut bine. Alunga depresia si gandurile urate. Am alergat de 3 ori prin statiune cate 5 km. A fost greu, probabil din cauza ca nu sunt obisnuit cu un traseu in pante si dealuri. Dar a fost frumos si m-am pregatit putin de semi-maratonul din iunie. Trebuie sa incep sa alerg niste distante mai lungi si sa ajung la o medie de 10km pe alergare. O sa incep sa alternez alergarile scurte de 5km cu cele medii de 10km si cate una pe saptamana de cate 15 km.

Dar pana atunci mai este. Deocamdata ma relaxez si serbez faptul ca am ajuns la borna de 300 km alergati pana acum.

4 comentarii:

Anonim spunea...

Tot la Herculane m-am antrenat si eu.Da,am alergat f.mult pe coline si relaxarea a fost la 7 Izvoare.Aici am avut recorduri personale cum ar fi: de la Hotel Belvedere (in spatele Hotelului Hercules)si pina la Cruce sus apoi imediat inapoi in numai 24 min.si 40 sec.Dupa o luna de atrenament am luat startul la un super-maraton in Italia la Faenza.Pot spune ca am terminat cu bine cursa unde se alearga primi 50km in sus iar,Startul de la ora 15.00 la numai 40 grade iti da bataie de cap.
Herculanele este locul ideal pentru performante si revenire.
Sint multe de spus dar ma limitez aici.
Cu sportivitate,
Constantin Dumitra
www.maraton.ro

Mihai spunea...

Iti multumesc pentru comentariu. Desi nu alerg la nivelul tau si pentru mine alergatul e mai mult hobby decat pasiune, e placut sa vezi ca mai exista si la noi persoane dispuse sa faca sport (in orice masura). Si sper sa ne vedem la maratonul din toamana de la Timisoara (spun asta din cauza linkului de la comentariul tau). O sa fie primul meu maraton, si sper nu ultimul.

Dori spunea...

ciao, nu pot sa nu adaug un comentariu la spusele tale despre iesirea la Herculane si tin sa te felicit ptr. alegerea facuta. e un loc mimunat ptr. o astfel de activitate, desi in februarie-martie e destul de frig. iti spun ca ai facut o alegere buna ptr. ca am crescut acolo si de cand sunt in Timisoara (5 ani-uau, ce trece timpul)tanjesc la zilele de vara si la drumul forestier pe care sa alerg. si mie imi place sa alerg, desi nu fac asta decat atunci cand timpul e favorabil. am fost in februarie o luna la sala sa alerg pe banda, dar e atat de artificial si plictisitor, ca dupa 10-15 minute ma opream, nu neaparat de oboseala ci din lipsa de motivatie. am alergat si printre blocuri, dar nu prea e loc, masini, poluare, cum spui si tu, oboseam destul de repede, desi nu sunt fumatoare si am o conditie fizica destul de buna, sper sa o mai am :) insa la Herculane e cu totul alta treaba, in aprilie daca mergi pe drumul forestier te intampina mirosul de liliac puternic si placut, de peisaj ce sa mai spun. in mai-iunie infloresc salcamii, o nebunie de mireasma. aerul e cu totul altul decat in Tm. nici nu simti cand parcurgi kilometrii, pur si simplu te rapeste peisajul si aerul extrem de curat. probabil stii ca la Herculane se respira un aer puternic ionizat ca la altitudini de peste 2000 m (desi statiunea se afla la o altitudine nu mai mare de 160 m fata de nivelul marii) fapt datorat culoarului Vaii Cernei prin care circula aerul ionizat din M. Retezat. Dar stai, ca deja sunt prea multe date geografice(defect profesional :) Ideea era ca, zona e buna ptr. alergatori datorita pantelor. admir la tine faptul ai reusit sa te tii de acest hobby astfel incat sa te gandesti sa participi la maraton. nu stiu cum ai reusit sa faci asta si pe timp de iarna, am incercat si eu, dar am probleme cu respiratia, cu aerul rece pe care il inhalez. acum, citind blogul tau, ma batea si pe mine gandul (dat fiind ca a venit caldura) sa incep sa alerg la stadion, dar tre sa iau tramvaiul pana acolo, mi se pare ciudat sa ma plimb prin oras in tinuta jogging-sa nu mai spun ca juma de ora dupa alergat sunt rosie la fata:)) tu cum faci? sau esti norocos si stai in zona??
ce te-a determinat sa incepi sa alergi? ce te-a motivat sa continui, si dupa aproape un an, se te mai simti motivat? cum de ai ales Herculane? unde ai stat? cand? ce traseu ai urmat acolo?
wow, te-am bombardat cu intrebari. cred ca e un comment tare haotic, nu-l mai ajustez, il las la voia gandurilor mele. sper sa mai impartasesti cate ceva din gandurile tale. ciao

Mihai spunea...

Acum ti-am cititi acest comment, dupa ce ti-am raspuns deja la ultimul :))

Pai ce sa zic, am mers la Herculane deoarece a fost o scurta vacanta de familie, a fost scurt doar o saptamana si am alergat doar de cateva ori de la hoteluri din centru(afrodita,minerva..) pana la Roman si retur. Nu stiam de trasee forestiere si nici nu cred ca eram pregatit de asa ceva atunci(deoarece am lasat-o putin mai moale cu alergatul exact in perioada de dinainte). Trebuie sa recunoasc insa ca e o zona magnifica din toate punctele de vedere, in fiecare de vreo 4 ani, merg o saptamana (in general iarna) la Herculane si imi place la nebunie :).

Legat de alergat prin Timisoara eu stau in complex si alerg pe stadionul din spate de la poli-vest, care e doar la 5 minute de mine :). Imi place mai mult pe pista decat pe asfalt, dar din ianurie am inceput sa alerg pe strada pe langa stadion (o tura de cladire de 600metri) deoarece se fac lucrari pe acolo si inca nu s-au terminat. Sper totusi in curand... Asta iarna nu am alergat foarte des..., deci nu stiu exact ce sfaturi sa iti dau, oricum cand nu te pregatesti pentru o cursa anume (semi, maraton) nu are rost sa faci alergari foarte dese/lungi. 2-3 alergari de 5-10km pe sapt eu zic ca sunt destul pt. mentinere in forma sau chiar putin pogres. Cu 2-3 luni inainte semi, si 3-4 inainte de maraton insa trebuie inceput un proces mai trainic de antrenament dar sunt site-uri destule pe net ce trateaza tema asta.:) Nu mai editez textul, scuze de greseli, m-am pierdut si eu :))